.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بارش شديد باران مردم گيلان را خانه‌نشين كرد
مردم استان گيلان كه از روز گذشته باخريد كاهو،ميوه و طبخ غذا و هماهنگي با اعضاي خانواده و فاميل خود را براي مراسم روز طبيعت آماده كرده بودند به دليل بارش شديد باران خانه‌نشين شده‌اند.

مردم استان گيلان كه از روز گذشته باخريد كاهو،ميوه و طبخ غذا و هماهنگي با اعضاي خانواده و فاميل خود را براي مراسم روز طبيعت آماده كرده بودند به دليل بارش شديد باران خانه‌نشين شده‌اند.

به گزارش خبرنگاران ايرنا از مناطق مختلف استان گيلان، بارش باران مانع رفتن مردم استان به مناطق تفريحي و گردشگري استان مانند كوه، جنگل ، كنار دريا، رودخانه ، تالابها، دشت و دمن سرسبز شده است.

تعداد كثيري از مردم استان نيز از نخستين ساعات بامداد به اميد بهتر شدن هوا در خانه‌ها به انتظار نشستند اما با ادامه يافتن بارش باران و سرد شدن هوا سبزه‌هاي عيد نوروز را جلوي خودروهاي خود گذاشته و به اتفاق اعضاي خانواده به راه افتادند.

مردم استان گيلان معمولا در اين گونه مواقع با جمع شدن در خانه يكي از بزرگان فاميل با خوردن كاهو، اجيل و تنقلات ، ميوه و نهار و گفت و گو منتظر كاهش بارندگي و رفتن به كنار رودخانه و دامن طبيعت مي‌شوند تا سنت ديرينه خود را بجاي بياورند و نحسي روز سيزده را بدر كنند.

اگر بارش باران در اين روز قطع نشود مردم استان گيلان با رفتن به كنار رودخانه انداختن هفت سنگ به داخل آب ، گره زدن سبزهاي طبيعت و انداختن سبزه عيد به آب روان روز سيزده را به چهاردهم فروردين گره مي‌زنند.

بردن سبزه عيد در روز سيزده‌بدر به طبيعت نشان از رويش دوباره زندگي و پيوند ناگسستني انسان با طبيعت دارد و مردم با اين كار سبزه عيد را به سبزه طبيعت گره مي‌زنند و سالي خوشي را براي خود و خانواده آرزو مي‌كنند.

مردم در اين روز را باسرور و شادي دستجمعي در ميان سبزه‌زارها مي‌گذرانند ، غذاهاي سبزي دار مي‌خورند، سبزه‌هاي نوروز را به آب روان مي‌سپارند و به كنار رودخانه مي‌روند و هفت دانه سنگ ريز در آب مي‌اندازند و با انداختن هر سنگ آرزويي براي سال جديد مي‌كنند.

دختران گيلاني نيز، با شوخي و مزاح ، سبزه‌هاي دشت و دمن را گره مي‌زنند تا برايشان پيوند زندگي در پي داشته باشد و به خانه بخت بروند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.079 seconds.